آیا از آلرژی های مکرر رنج میبرید؟ ممکن است مشکل از مورچه ها باشد

آلرژی

مورچه و آلرژی

تحقیقات نشان می­دهد که مورچه­ ها پاتوژن­های بیماری­ زایی حمل می­کنند که حتی می­تواند موجب آلرژی شود.

بیشتر ما اولین بار زمانی مورچه ­ها را دیدیم که چهار دست و پا رفتن را یاد گرفتیم. از آنجا که کودکان به سطح زمین نزدیکترند معمولا مورچه ­ها را به سادگی می ­بینند و یاد می­گیرند که این مورچه­ ها یا بی آزارند یا گاز می­گیرند.

اما برخورد ما با مورچه ­ها در کل صلح­ جویانه است. ما می­دانیم که اگر غذا را مدت زیادی بیرون بگذاریم، لشکری از مورچه ­ها به سوی آن خواهند آمد یا اگر سوراخی در دیوار خانه باشد، مورچه ­ها آن را یافته و به داخل آن می­روند. آن­ها به اندازه­ کافی کوچک هستند که از کوچکترین فضاها عبور کنند و فقط برخی از آنها ردهای قرمزی روی پوست بجا می­گذارند.

ولی، در کل مورچه­ ها بی ­آزار نیستند. برای مثال: آیا می­دانستید یک گاز مورچه می­تواند شما را با شوک آنافلکتیک به بیمارستان بفرستد؟ این اتفاق دقیقا برای زن خانه ­دار  ۳۲ ساله، اتفاق افتاد، که پس از حمله مورچه­ های سیاه واکنش ­هایی با شدت­ های مختلف از خود نشان داد. او بعدا اعتراف کرد که مورچه ­های خانه­ های او پس از دومین جنگ خلیج در آنجا ساکن شده­ اند و تعداد زیادی از مردم محلی علائمی شبیه به او نشان داده­ اند.

برای مدت طولانی، مورچه­ ها به عنوان عامل انتقال باکتری­های بیماری­زا شناخته نمی ­شدند. هرچند، آن­ها می ­توانند بیماری ­های باکتری­ایی را از یک منبع بر روی پاهای خود منتقل کنند (مانند چاه سرباز، غذای گندیده و…) و همچنین این باکتری­ ها را به سطوحی که در خانه شما تماس پیدا می­کنند منتقل کنند. بسیار محتمل است که مورچه ­ها این بیماری­ های باکتریایی را به سطوح، پوست،غذای روباز و زخم­ های باز منتقل کنند. برخی گونه­ های یافت شده از مورچه­ های کشورهای درحال توسعه حامل باکتری های بیماری­زا مانند استرپتوکوکوس، سالمونلا، E-Coli، استافیلوکوک و شیگلا هستند.

دکترها و محققان در حال بررسی برخی گونه­ های مورچه خانگی، بدلیل آلرژی­زا بودن آن­ها هستند بخصوص مورچه­ های فرعون. به ویژه افرادی که مشکل تنفسی دارند، باید مراقب مورچه ­ها در محل کار یا خانه باشند، زیرا بیشتر از بقیه مستعد شوک آنافلکسی هستند. گفته می­شود مورچههای فرعون زرد ابتدا در مناطق استوایی ظهور کردند، اما هم ­اکنون در تمام نقاط جهان یافت می­شوند – و به گرما و رطوبت جذب می­شوند. بنابراین در داخل خانه ­ها بخصوص در حمام و آشپزخانه یافت می­شوند. مورچه فرعون احتمال ایجاد واکنش آسمی، مشکل تنفسی و حتی در برخی موارد شوک آنافلکسی دارند.

دیگر واکنش­ ها به گاز مورچه ­ها نیز وجود دارند. معمولا این واکنش ­­ها پس از یک ساعت فروکش می­کنند، اما اگر یک مورچه سرخ شما را گاز بگیرد، ممکن است ایجاد تورم در محل کند و برای درمان این گاز ممکن است غیر از کرم ضد عفونی کننده در محل گزیدگی به آنتی­ هیستامین نیاز پیدا کنید. واکنش­ های بسیار شدید نادر هستند اما غیر ممکن نیستند. این­ موارد شامل: گرفتگی شکم یا عضلات، کهیر، تهوع، سرگیجه، باد کردن زبان و گلو و حتی اسهال باشند. اگر به گزیدگی مورچه حساس هستید، بهتر است از محصولات نابود کننده مورچه نگون سار استفاده نمایید.

مانند همیشه، بهترین دفاع یک حمله قوی است. این حشره خرنده را از خانه خود دور کنید و از حشره ­کش قوی ما در صورت مشاهده آن­ها استفاده نمایید. اگر مورچه ­ها در جایی از سوراخ یا چین دیوار ساکن شوند و لانه­ سازی کنند، مدت بسیار زیادی برای نابود کردن آن­ها زمان لازم است. یک حشره ­کش قوی مطمئنا برای نابود کردن تعداد زیادی از این مورچه­ ها به طور همزمان مفید خواهد بود. حتی می­توانید در محل مخفی شدن آن­ها پودر حشره­ کش نگون سار بپاشید.

محصولت پیشنهادی

انتخاب حشرات مزاحم: