مقابله با کَک

مقابله با کک

کک

اگر به تازگی مشکل جونده موذی داشته­ اید، یا حیوان خانگی شما – یا حتی یکی از اعضای خانواده – خود را بیشتر از حالت عادی می­خاراند، شاید مشکل حضور کَک داشته باشید. در حالی که این راه­ ها بسیار ناخوشایند و ناراحت کننده  است اما راه­ های موثرتر و آسان تر برای خلاص شدن از آن­ها وجود دارد.

گسترش کک را با جاروبرقی کشیدن قالی و فرش ­ها، هر دو روز یک بار و تمیز کردن زیر تختخواب ­ها به خصوص جاهایی که خاک جمع می­شود، کنترل کنید. به حیوانات خانگی خود اجازه ندهید که به زیر زمین خانه بروند – خاک خشک بهترین مکان برای تولید مثل کک­ ها می­باشد – همچنین، محل خواب حیوان خانگی خود را به طور منظم جاروبرقی بکشید.

بعد از این کار، کیسه جاروبرقی یا محتویات آن را در یک پاکت زیپ دار (با دستکش پلاستیکی) قرار دهید و به سرعت از دست لارو و شفیره­ای (به بیان خودمانی بچه کک و کک جوان) که از قالی و فرش جاروب کردید خلاص شوید.

رژیم مخصوص حیوان خانگی را نیز باید رعایت کنید – آن­ها را به طور منظم بشوئید، پودر بزنید و برای جای نیش آن­ها داروی مورد تجویز دامپزشک بزنید – و اما با اسپری حشره ­کش بدون ضرر مخصوص نابود کردن حشرات خانگی یا استفاده از دیگر محصولات نگون سار مانند پودر،دانه یا روغن نابود کننده حشره می­توانید اعضای خانواده یا حیوان خانگی خود را از دست کک در امان نگه دارید.

انتخاب حشرات مزاحم: