چندش آورترین آفت کشنده ترین آن هاست

سوسک

 

سوسک ها

سوسک ­ها می­توانند خانه شما را به محیطی پر از بیماری تبدیل کنند- به شرطی که خانه شما مقصد جذابی برای آن­­ها باشد. در ادامه شیوه کنترل سوسک را برای شما توضیح خواهیم داد.

 

هیچ چیز جذابی در مورد سوسک وجود ندارد. از هر جهتی که نگاه کنید، یک موجود زشت که به همه چیر سرک می­کشد. مریم، به عنوان یک خانم خانده دار می­گوید:”هر روز صبح با ترس قدم گذاشتن روی یک سوسک وارد آشپزخانه می­ شوم، ماه ­هاست که با آن­ها در حال جنگ هستم اما هربار بیشتر از قبل بازمی­گردند!”

خانه مریم یکی از هزاران خانه ای است که آلوده به سوسک شده، که از بزرگترین ناقل بیماری در خانه­ ها است و مشکل تنها از تمیز نبودن خانه نیست. مریم اعتراف می­کند که شاید خانه او تمیزترین خانه در دنیا نیست اما نظافت و تمیزی را بسیار رعایت می کند. داشتن یک محل گرم برای تولید مثل و تکیر سوسک­ ها بسیار مناسب است. ویلیام دی­کوستا صاحب شرکت کنترل آفات می­گوید:”سوسک­ ها بسیار جان سخت هستند، بسیار از آن­ها را اگر لگد کنید بخاطر پوست سختشان آسیب جدی نمی ­بینند و دوباره خوب می­شوند و همچنین می­توانند بدون غذا مدت زیادی زنده بمانند، کشتن آن­ها بطور دائمی مشکل است، حتی با قوی­ ترین سرویس ­ها، آن­ها برمی­گردند. بنابراین ما باید بسیار سرسخت باشیم.

چه چیزی سوسک را اینقدر جان سخت می­کند؟

تمام شایعاتی که در مورد بقای سوسک ­ها پس از آخرالزمان شنیده اید درست است. آن­ها در زمره سخت جان­­ ترین موجودات خون سرد روی زمین هستند، بدن آن­ها با طراحی تخت و آیرودینامیک به آن­ها سرعت بالایی می­دهد و توانایی زندگی بدون غذا تا یک ماه از جمله عوامل مقاومت بالای این جانوران است. به علاوه، آن­ها تا ۴۵ دقیقه می­توانند بدون هوا زندگی کنند، پس غرق کردن آن­ها در آب روان نیز غیر ممکن است ک باز زنده بمانند.

به علاوه برای آن­ها خیلی مهم نیست که چه چیزی می­خوردند، آن­ها برای زندگی می­توانند آشغال، غذای فاسد و خرده غذاهای خشک را بخورند، همچنین می­توانند از باقی مانده غذا و غدای تازه نیز استفاده کنند. آن­ها به سادگی از لوله ­های ساختمان ­های بلند بالا می­روند و از سینک­ ها و چاه ­ها بیرون می­ آیند. میزان جرم و باکتری که همراه خود به خانه میاورند را تصور کنید – سپس زمانی که سوسک­ ها به دنبال غذا می­گردند، این باکتری­ ها بر روی کابینت آشپزخانه، غذای روباز، دستشویی و اتاق خواب پخش می­ شوند. سوسک­ ها بخصوص برای انتقال E.Coli، سالمونلا و آسم معروفند. و اگر شنیدید ولی نادیده گرفتید، آلرژی به سوسک بسیار واقعی است.

حال چگونه این هیولاهای جان سخت را بکشیم؟

راز کشتن سوسک­ ها خشک کردن مایع روغنی در بدن آن­هاست – که لایه محافظ آن­ها و چیزی که آن­ها را شکست ناپذیر می­کند است. اگر این مایع را خشک کنید، سوسک می­میرد، برخی پیشنهاد می­کنند که از پودر حشره کش و سوسک کش اطراف محل­ه هایی که سوسک­ ها در آن پنهان می­شوند بریزید، این پودرها حفاظت مناسب و طولانی مدت در مقابله با سوسک­ ها و دیگر حشرات موذی مانند مورچه و شپش ارئه می­کنند. راه­ حل دیگر استفاده از اسپری نابود کننده حشرات نگون سار است که به بهترین شکل عمل می کند. در این اسپری ماده­ ای است که روغن اضافی بدن سوسک را خشک می­کند – و در حالت همچنین به طور مستقیم می­تواند روی سوسک اسپری شود. مواد شیمیایی این حشره کش در چند ثانیه روی سوسک اثر می­کنند و آن را خشک کرده، می­کشد. ما از مشتریانمان می­خواهم که این اسپری­ ها را حتی بعد از پاک­سازی خانه، دم دست نگه داردند. آب و هوای گرم کشور برای تکثیر سوسک مناسب است و همیشه علی ­رغم تمیزی مشکل سوسک وجود دارد اما احتمال بازگشت سوسک به خانه شما اگر غذای کافی و جای مناسب برای مخفی شدن پیدا نکند یا اگر دائما با اسپری به جنگ آن بروید بسیار کم است. همچنین هنگام استفاده از اسپری اطمینان حاصل کنید که همراه سوسک تخم­ های همراه او را نیز نابود می­کنید، با این کار شما تمام خانواده سوسک را در خانه خود نابود می­کنید و از خانه در مقابل هجوم آن­ها محافظت می­نمایید.

  • شخصیت های این مقاله تخیلی بوده و فقط جهت نمایش اطلاعات بکار رفته ­اند.

محصولت پیشنهادی

انتخاب حشرات مزاحم: