مقابله با بید

راه های مقابله با بید

راه های مقابله با بید

محافظت خانه، غذا و کمد لباس ­ها از دست حشره بسیار آسان­ تر از آنست که تصور می­کنید. بید به عنوان یک حشره موذی رایج در جاهای سرد، مرطوب و تاریک تولید مثل می­کند. پس زمانی که به فکر کنترل بید می ­افتید به تمام نقاطی از خانه که این خصوصیات را دارند فکر کنید مانند: کابینت و کمد لباس.

اگر تا بحال در تعجب بودید که چه چیزی لباس­ هاس مورد علاقه شما را که در کمد آویزان است سوراخ می­کند، پاسخ شما لارو تازه متولد شده یا همان بید لباس است. بدنبال سوراخ­ های با شکل نامنظم که در آن­ها کاموا قطع شده یا مدفوع و رشته­ ها ابریشمی باشید. برای جلوگیری از حمله بید، اطمینان حاصل کنید که لباس ­های شما – به خصوص پشم، موهر و خز – پیش از انبار بلند مدت در طول تابستان، خشکشویی یا شسته و در پلاستیک­ های وکیوم قرار می­گیرند.

بید آشپزخانه که با نام سوسکچه نیز شناخته می­شوند از دیگر مهاجمان خانه هستند. برای پیشگیری و مقابله با این آفت، ارزش این را دارد که  زمانی را صرف کنید و تمام غذاهای خشک موجود در آشپزخانه را به طور منظم چک کنید و دنبال موجودات کرم مانند با سر قهوه ه­ای باشید – شاید برنج­ های شما بدون خبر شما در حال تکان خوردن باشند! با اشتهایی برای تمام محصولات، میوه ­های خشک (به خصوص انجیر)، شیر خشک، دانه­ ها، مغزها، بیسکویت­ ها و شکلات – به عنوان چند مثال – بید آشپزخانه یک آفت حریص است. اگر آثاری از حضور آفت دیدید، تمام مواد غذایی و گوشه کنار را چک کنید تا منبع آن­ها را بیابید.

انتخاب حشرات مزاحم: